Adresonderzoek aanvragen

Als iemand op uw adres staat ingeschreven en hier niet woont, vraagt u een adresonderzoek aan. U vraagt dit online met DigiD aan.

Online aanvragen

Procedure

  1. U vraagt online een adresonderzoek aan.
  2. De gemeente controleert op welk adres de persoon nu woont.
  3. De gemeente beslist binnen gemiddeld 3 maanden of zij de persoon uitschrijven op uw adres of niet.

Wat heeft u nodig bij het aanvragen? 

  • Uw DigiD.
  • Contactgegevens van deze persoon, zoals een telefoonnummer, e-mailadres of nieuw woonadres. Dit versnelt het onderzoek.
  • De reden dat u een adresonderzoek wilt starten.

Kosten

Gratis

Veelgestelde vragen

Ik ontvang post voor deze persoon. Wat moet ik hiermee doen?

U kunt dit het beste terugsturen naar de afzender.

Ik kan niet inloggen met DigiD. Wat nu?

Krijgt u een foutmelding bij het inloggen?
Bel naar de gemeente: 14-0348. Dan kijkt een medewerker met u mee.

Heeft u geen DigiD?
Dan moet u eerst DigiD aanvragen.