Losse stoeptegel of volle prullenbak? Geef het door!

De openbare ruimte is van ons allemaal. Ziet u iets dat niet hoort? Denk aan een kapotte lantaarnpaal, losse stoeptegel, volle prullenbak, overhangend groen, gat in het asfalt of overlast. Meld het! Dat kan heel makkelijk en snel op onze website. Samen houden we onze gemeente schoon, veilig en weer een stukje mooier.

Online melden  
Zoek op www.oudewater.nl in het hoofdmenu naar 'Melding doen' of ga meteen naar https://www.oudewater.nl/Melding_doen Hier vindt u een online tool waar u 24/7 meldingen kunt doen. Dit kost vaak maar een minuut. Doet u dit voor het eerst? Er is een animatie met uitleg.    

  1. Controleer eerst of iemand anders het probleem al heeft gemeld. 
  1. Zo niet, meld het probleem dan via de tool. Hierbij helpt het ons als u de locatie van het probleem zo precies mogelijk aangeeft. Ook een foto van de situatie kan helpen. 
     

Vaak binnen 48 uur opgelost 
Uw melding wordt direct doorgegeven aan de aannemer of komt terecht bij de betreffende afdeling. Zo kan de melding binnen twee werkdagen worden opgepakt en soms zelfs ook al worden afgehandeld. Als de melding vraagt om een meer specialistische oplossing en de 48-uur richtlijn niet gehaald kan worden, dan wordt de melder tussentijds op de hoogte gehouden. Als uw melding gaat over iets dat niet in beheer is van de gemeente, dan verwijzen we u door naar de juiste instantie. 


Melding volgen 
Ieder melder krijgt een meldingsnummer. Hiermee is de afhandeling te volgen. Zodra de melding is opgelost, ontvangt u een e-mail. U kunt u gegevens achterlaten, maar anoniem een melding doen kan ook.  


Telefonisch melden  
Heeft u problemen met de tool of geeft u uw melding liever telefonisch door? Bel naar 14-0348. Bij dringende problemen zoals rioolverstoppingen of ernstige problemen aan het wegdek is dit nummer ook buiten kantoortijden bereikbaar.